2016. április 25., hétfő

Kókuszos joghurthab cukor nélkül


 Emlékeztek még a cukormentes joghurt habokra? Volt már citromos és epres is a blogon. :-) 
A helyzet az, hogy én annak idején amikor még bármit ehettem, nem rajongtam a gyümölcsjoghurtokért. Viszont ha valamelyik gyártó előállt valami szokatlan ízzel, mint pl a vaníliás, a rumos-meggyes, puncsos és még sorolhatnám, akkor azonnal meg kellett őket kóstolnom. Hát ebből következik, hogy a sima gyümölcsös joghurthabok után valami extrát kellett csinálnom. Az első a pirított kókuszos, a másik pedig a sztracsatellás. Nézzük az elsőt:


Hozzávalók:
Hozzávalók 3 adaghoz:
-200 ml habtejszín
-200 g görög joghurt
-70 g nyírfacukor*
-4 g zselatin
-0,5 dl hideg víz
-3-4 ek kókuszreszelék
-1 késhegynyi vanília velő vagy 1 kiskanál vanília kivonat
-1 tk kókusz aroma (elhagyható)

Elkészítés:
A kókuszreszeléket száraz serpenyőben pirítsuk illatosra és hagyjuk kihűlni. A kimért zselatint áztassuk 0,5 dl hideg vízbe és várjunk amíg megduzzad. Keverjük hozzá a joghurtot, a vaníliát és a nyírfacukrot. Folyamatosan kevergetve hevítsük fel amíg a zselatin teljesen fel nem oldódik. FORRALNI NEM SZABAD!!! Ha ezzel kész vagyunk, keverjük bele a kókuszreszeléket, a kókusz aromát és hagyjuk szobahőmérsékletűre hűlni. A hideg(!) tejszínt verjük habbá és forgassuk a kókuszos-joghurtos alapba. Én kézi habverővel még habosítottam egy kicsit. Töltsük kisebb poharakba és néhány órára tegyük a hűtőbe dermedni. 


Jó étvágyat!

A recept ötlete a Puffin, és a Dívány konyha receptjéből ered.
*Én most nyírfacukrot használtam, de bátran használhattok a recepthez más édesítőt is. 

4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...