2015. január 11., vasárnap

Donut: Amerikai fánk - tepsiben sütve (diabetikus)


 Születésnapomra Tesómtól kaptam egy fánkos tepsit. Két hónapra el is felejtettem, hogy van ilyenem. Aztán hirtelen ötlet nélkül maradtam és közvélemény kutatást indítottam a Facebook-on, hogy mit süssek. Amikor először írta valaki a fánkot, már akkor úgy éreztem, hogy ez lesz a nyerő. Elvégre a közelgő farsang miatt éppen aktuális. :-) Aztán jött a következő javaslat: sütőben sült fánk. Ez az! A tepsi végre előkerült az ajándékzacskóból, én pedig elkezdtem bújni a Google-t ilyen receptek után. A legjobbat Morzsálós Mirzánál láttam. Ez az a recept. A diabetikus liszt miatt több tej került bele és cukor helyett folyékony édesítő, de ezt leszámítva mindent úgy csináltam ahogy ott láttam. Nekem nem 12 darab lett belőle hanem 14, pedig így is túltöltöttem a mélyedéseket. (Össze is nőtt néhány, ezekbe került a lekvár). Ha tényleg szép karikákat szeretnétek akkor tartsátok be azt, hogy csak 2/3-ig töltitek a tepsi mélyedéseit! A maradék tésztát adagoljátok muffin kapszlikba. Ugyan kicsit több idő alatt, de abban is tökéletesen megsül. Díszíteni körülbelül százféleképpen lehet még úgy is, hogy csak cukormentes alapanyagokat használunk. Én annyira belelendültem, hogy nem maradt egy sem csupaszon, pedig úgy is le akartam fotózni. :-( De megkóstolni meg tudtam, az a kettő esett áldozatul amelyiket a szilikon muffin formában sütöttem. Túlzás nélkül mondhatom, csodafinomak. Ha nem szórtok rá semmit,nem mártjátok semmibe, akkor is. De a kreatív énem nem hagyhatta úgy őket... :-)


Hozzávalók 12-15 darabhoz:
(fél adag a recepthez képest)
-250 g DiaWellness sütőliszt
-300 ml tej
-1 tojás
-100 g olvasztott vaj
-1/2 cs. szárított élesztő
-1 csipet só
-1 csipet fruktóz (csak hogy az élesztőnek könnyebb dolga legyen)
-20 ml folyékony édesítő
-1 tk vanília kivonat
- 2 kávéskanál olaj.


Elkészítés:
Fontos, hogy minden hozzávaló langyos legyen! Nem hideg és nem forró. 
Szitáljuk egy tálba a lisztet és a sót. A langyos tejbe szórjunk egy csipet fruktózt (vagy hagyományos cukrot) és adjuk hozzá a szárított élesztőt. Amikor felfutott, öntsük a liszthez. Mehet bele az olvasztott, de nem forró vaj, a tojás, a vanília kivonat és a folyékony édesítő. Fakanállal dolgozzuk össze és letakarva meleg helyen hagyjuk 45 percig pihenni. Ezalatt a tészta kelni fog. Akkor jó, ha nokedli állagú lesz. A sütőt melegítsük elő 200 fokra. A fánksütő mélyedéseit kenjük ki olajjal és töltsük meg a 2/3-áig a tésztával. Toljuk be a sütőbe és süssük szép pirosra őket. A recept alapján ez 10-15 perc, egy másik blog szerint 20, nekem fél óra kellett hozzá. Minden sütő más, tehát leskelődjetek. :-)
Ha kihűltek a fánkok, fordítsuk meg őket, a hasuk legyen felül. Ezután már lehet is díszíteni kedvetek szerint. De nem muszáj! Még a (nyírfa)porcukor sem kötelező a tetejére. Kínálhatunk hozzá cukormentes lekvárt, úgy is tökéletes. Majd meglátjátok. :-D
Ezt a receptet azoknak ajánlom akik ugyan szeretik a fánkot, de visszatartja őket az, hogy az elkészítés során literszámra kell elpacsálni az olajat és a végére a lakásnak is és nekünk is olyan szagunk lesz, mint egy balatoni lángossütőnek. Attól a két kávéskanál olajtól ami ehhez kell, egyik veszély sem fenyeget!   :-D


Jó étvágyat! :-D

5 megjegyzés:

  1. Nagyon várom, hogy kipróbálhassam ezt a receptedet! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Pancsi! :-)
    Biztos szeretni fogod, én alig várom, hogy megint megsüssem.
    Az egyetlen macera vele az, amíg beleadagolod a tésztát a mélyedésekbe. Ezt leszámítva tényleg gyerekjáték! ;-)

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Szuperek a receptjeid! :) Díszítésnek milyen cukormentes dolgokat használtál? (Nyírfacukorporon kívül).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Örülök, hogy tetszenek :-)

      Ezeknél a fánkoknál cukormentes csokikat (ét-,és fehér csokit),kókuszt, cukormentes lekvárokat és cékla port.

      Törlés
  4. Are you looking for free Instagram Likes?
    Did you know that you can get these ON AUTOPILOT AND TOTALLY FREE by getting an account on Like 4 Like?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...