2015. január 17., szombat

A világ legegyszerűbb kefíres sütije és az abból készült belül csokis kókusz kocka (diabetikus)


A világ alighanem legegyszerűbb sütijének receptjét a Strawberry blogon találtam. Ami nagyon tetszett benne (azon kívül, hogy kb 3 perc munka van vele és az összeállításához elég egy akármilyen tál és egy fakanál) az volt, hogy a hagyományos recepten kívül ott állt feketén-fehéren a sütemény diabetikus változata is. Tegnap az alatt az idő alatt amíg a vacsorámat melegítettem, össze is dobtam a tésztát. A végeredmény egy nem túl édes, kívül puha, belül ragacsos kakaós sütike. Amint felvágtam, már kóstoltam is. :-)  Még a "porcukor" sem hiányzott a tetejéről. Persze ártani nem árt neki és a fotókon is jól mutat. :-)


Hozzávalók:
-200 g szénhidrátcsökkentett liszt *
-1 dl olaj
-1 tojás
-4 dl kefír
-1 ek szódabikarbóna
-2 ek folyékony édesítő
-25 g keserű kakaópor
-1 tk rum aroma (elhagyható)

Elkészítés:
A hozzávalókat alaposan keverjük össze és egy sütőpapírral bélelt kisebb tepsiben 160 fokra előmelegített sütőben süssük tűpróbáig. (A recept 30 percet írt, az én sütőmmel ez 50 volt. Úgyhogy TŰŰŰPRÓÓÓBA! :-D ) Sütés közben szépen felpúposodott a teteje, aztán kicsit beesett. Semmi gond, óvatosan körbevágtam, megfordítottam, lehúztam róla a sütőpapírt és így, fejjel lefelé hagytam kihűlni. Így is kilométerekre van a mértani pontosságtól, de szerintem semmit nem veszít az élvezeti értékéből. :-)


Persze nem is Én lennék, ha ennyiben hagytam volna a napi sütis kalandot. Kókusz kockát csináltam belőle! :-D 


Hozzávalók a mázhoz:
-120 g vaj vagy margarin
-120 g eritrit
-2 ek tej vagy víz 
-2 ek keserű kakaópor
-1 tk rum aroma
-150 g kókuszreszelék


A sütit vágjuk 24 kockára. A máz hozzávalóit a rum aromán kívül melegítsük addig, míg össze nem olvad minden és az eritrit teljesen fel nem oldódik. Húzzuk le a tűzről és keverjük bele a rum aromát. Mártsuk bele a süti kockákat és hempergessük meg a kókuszreszelékben. Hűvös helyen hagyjuk megdermedni rajta a mázat. 


Hogy milyen lett? Talán elég annyi, hogy miután megkóstolta a család, körülbelül 4 darab árválkodik a tálcán ami néhány órája még tele volt.... 


* DiaWellness sütőlisztet használtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...