2014. december 25., csütörtök

Zserbó bonbon cukor nélkül, ami szaloncukor is lehetne


Tesóm nagy kedvence a zserbó. Karácsonyra mindenképpen szerettem volna meglepni valamivel ami olyan, mint a zserbó, de mégsem az. És persze cukormentes. Épp a pohárkrémen gondolkodtam, amikor megláttam ezt a receptet a Betűleves blogon. Őrület! :-D Most csinos kis golyók készültek belőle, de akinek van türelme, szaloncukrokat is formázhat belőle. Nekem nem volt. Lehet, hogy nem éjfélkor kellett volna nekiállni. :-)


Hozzávalók kb 30 darabhoz:
-25 dkg darált dió
-10 dkg cukormentes aszalt sárgabarack
-2 bő teáskanál rum aroma
-egy csipet fahéj
-1 evőkanál nyírfacukor por 
-2-3 evőkanál cukormentes sárgabarack lekvár
A csokiburokhoz:
-100 g cukormentes étcsoki
-1 evőkanál olaj


Elkészítés:
Az aszalt barackot vágjuk apró kockákra. (Egy kicsit tegyünk félre a díszítéshez). Adjuk hozzá a darált diót, a nyírfacukor port, a fahéjat, a rum aromát és annyi lekvárt, hogy nem túl ragacsos, formázható masszát kapjunk. Egy fél órára tegyük be a hűtőbe, úgy még könnyebb lesz vele dolgozni. Ha kicsit dermedt, formázzunk belőle kisebb golyókat. Az étcsokoládét egy pici olajjal vízgőz fölött olvasszuk fel. Pottyantsuk bele a bonbonokat, egy villával halásszuk ki (csöpögtessük le őket amennyire lehet, úgy elég csoki marad a többihez), és sorakoztassuk sütőpapírral bélelt tálcára. Díszítsük a tetejüket a félretett sárgabarack kockákkal és hűvös helyen hagyjuk megdermedni. Már csak néhány mignon papír kell, és kész is vagyunk a legjobb home made karácsonyi ajándékkal. :-D


A recepttől csak egy leheletnyit tértem el. Az eritrit helyett nyírfacukor port használtam, és a bonbonok mártásához a csoki + kókusztej helyett maradtam a jól bevált csoki + egy pici olaj kombónál. (És elég volt hozzá egy tábla). A lekvár mennyiségét nem írtam le pontosan. Attól függ, hogy mennyi kell bele, hogy milyen sűrű lekvárral dolgozunk. A lényeg, hogy mérjük le a lekvárt, hogy a végén pontosan ki tudjuk számolni a golyók szénhidráttartalmát. Ugyanez igaz a nyírfacukorra is. 

            
Persze nem csak a zserbó bonbonnal leptem meg a családot. :-D
Mindennek nagy sikere volt! Jövőre is nyitok itthon házi cukormentes csokigyárat! ;-)

Boldog Karácsonyt! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...