2014. december 28., vasárnap

Rákóczi túrós pohárban, cukor nélkül


Hát ezt nem is lehet receptnek nevezni... De elég mutatós és viszonylag kevés munkával összedobható. Főleg, ha nem bíbelődünk a tojáshabbal. Én nem is vagyok oda érte, de a flanc kedvéért megcsináltam. Annyira nem fontos, hogy bent is felejtettem a sütőben... :-D Ha hozzám hasonlóan felesleges macerának találjátok, akkor a tojás sárgáját is nyugodtan ki lehet hagyni a receptből. Semmivel sem lesz rosszabb. 


Hozzávalók 4 pohárhoz:
-250 g túró
-300 ml tejszín
-100 g cukormentes sárgabarack lekvár
-1 citrom reszelt héja
-1 csipetnyi vanília mag
-1 csomag habfixáló (elhagyható)
-1 tojás
-folyékony édesítő ízlés szerint *
-4 szem diabetikus édes omlós teasüti
-30 g eritrit


Elkészítés:
A túrót törjük át. Keverjük hozzá a vaníliát, a reszelt citromhéjat, és a tojás sárgáját. (Ha lesz tojáshab a tetején. Ha nem, akkor nem muszáj). Ha hideg tejszínt verjük habbá és óvatosan keverjük a túrós krémhez. Kóstoljuk meg, és óvatosan édesítsük. Éppen elég, ha egy nagyon kicsit édeskés, mert még a barack lekvár és a kekszmorzsa is édesíteni fogja. Szerintem inkább egyáltalán ne kerüljön bele, minthogy túl édes legyen, mert még mindig jobb a tömény lekvár egy natúr krémmel, mint az, ha geil lesz a végeredmény. A lekvárt melegítsük fel annyi vízzel, hogy csorgatható állaga legyen. Itt tovább ízesíthetjük egy kis rum aromával. Ahogy hűlni fog, valamennyire vissza fog sűrűsödni, erre nem árt figyelni a hígításnál. Ne sajnáljuk a vizet, kifejezetten jót tesz a desszertnek, ha nem olyan tömény a lekvár. Ha belőttük a sűrűséget, hagyjuk szobahőmérsékletűre hűlni. Vegyünk elő 4 poharat és rétegezzük bele a túrókrémet a lekvárral. A tetejére morzsoljunk egy-egy kekszet. Tálalásig tegyük be a hűtőbe. Ha mégis szeretnénk habot a tetejére, akkor a szobahőmérsékletű tojás fehérjét kezdjük el verni egy csipet sóval. Amikor elkezd habosodni, szórjuk bele az eritritet és verjük fényes, kemény habbá. Habzsákból nyomjunk kis "rózsákat" egy sűtőpapírral bélelt gáztepsire és toljuk 200 fokra előmelegített sütőbe. Süssük kb 15 percig, vagy amíg egy kis színt nem kap a teteje. NEM ÉR BENT FELEJTENI, MINT AHOGY ÉN CSINÁLTAM! :-D Tálaláskor csak biggyesszünk egy-egy habocskát a poharak tetejére és lehet is nekiesni. 



Erre mondják, hogy édes kis semmiség. <3

Jó étvágyat!
* Ui: nagyon óvatosan adagoltam a folyékony édesítőt. Így utólag azt mondom, hogy egyáltalán nem kellett volna bele. (Az én ízlésem szerint legalábbis). Bőven elég az a kis édesség amit a tejszín önmagában ad, és hozzá a vanília és a citromhéj aromája. Ez így pont jól ellensúlyozza a többi hozzávaló édességét.

6 megjegyzés:

  1. Szuper !!! Én most hasonlóan,de csak krémtúróban gondolkodom,illetve réteges túrókrémben. Az ízesítés ugyanaz :)
    Pussz: Teri

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik! Valószínű, hogy csak ideiglenes vendég lesz a blogon, mert én annyira nem vagyok elájuva tőle. :-( Bár tudom: ízlések és pofonok...

    VálaszTörlés
  3. Szerintem nem lehet ez rossz annyira :) Elfér itt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még meggondolom. Mostanában erősen szelektálok. Szeretném ha csak az maradna, amivel maximálisan elégedett vagyok. :-)

      Törlés
  4. Nagyon örülök, hogy maradt, szuper recept, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...