2014. szeptember 21., vasárnap

Hamis tejbegríz cukormentesen


Amióta cukorbeteg vagyok, nem ettem tejbegrízt. Ma reggel náthásan keltem, és nagyon vágytam egy szívet-lelket melengető, gyerekkori kajára. Ilyen a tejbegríz is. Amikor elgondolkodtam, hogyan kéne reformosítani, először a zabpehely jutott eszembe, de a zabkása ugyebár nem tejbegríz. A második ötlet a zabkorpa volt, de az sajnos nincs itthon. :-( Én pedig ma nem vagyok hajlandó boltba menni. Körülnéztem, és jött a mentő ötlet: a búzakorpa. Utána olvastam itt, és több szempontból is szuper hozzávalónak bizonyult.
Nem követtem pontos receptet, arra gondoltam, ha nem jó az állaga, majd menet közben adok hozzá még egy kis tejet vagy búzakorpát. Végül nem kellett, elsőre is pont jó tejbegríz állaga lett! :-)


Hozzávalók egy adaghoz:
-50 g búzakorpa
-250 ml tej
-folyékony édesítő ízlés szerint
A tálaláshoz nyírfacukor por és őrölt fahéj.

Elkészítés:
Keverjük össze a búzakorpát a tejjel és ízesítsük folyékony édesítővel. Folyamatos kevergetés mellett főzzük meg. (Ahogy felforrt, már be is sűrűsödik és kész). Ahogy egyet rottyan, húzzuk le a tűzről, különben túl sűrűre fő! Öntsük ki egy tányérra és szórjuk meg a tetejét fahéjjal elkevert nyírfacukor porral.


4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Fel írom ezt a receptet is magamnak! Nagyon örülök hogy meg találtalak! A páromnál egy hónapja diagnosztizálták az 1-es típusú cukorbetegséget. Nagyon jók a receptjeid. A palacsinta nagyon finom. Már ki is próbáltuk. Köszönöm hogy megosztod a receptjeid. Örömmel követlek továbbra is! :)
    Kellemes vasárnapot!
    Pancsi :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Pancsi!
    Örülök, hogy itt vagy, Isten hozott nálam! ;-)
    Nagyon sajnálom, hogy a párod is cukros lett. Tudom, milyen nehéz az elején. :-(
    Remélem, sok hasznos dolgot találsz majd nálam. Ha tudok valamiben segíteni, csak szólj. Szuper, hogy már sütöttél is a blogról. Ha legközelebb le is fotózod, küldd el, és szívesen kiteszem a Kakukkfű facebook oldalára, a Ti sütöttétek albumba.
    Az ilyen kedves visszajelzések miatt csinálom, amit csinálok!
    Egyébként druszák vagyunk, az egész család Pankának vagy Pancsinak hív engem is. :-D
    Legyen szép napod!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon köszönöm neked! Készült róla kép, de nem a legszebb. Első próbálkozás volt még. De szívesen elküldöm ezt is és ha úgy gondolod, hogy vállalható, akkor nyugodtan kiteheted! :)
    Ne hagyd abba, mert amit csinálsz, az nagyon jó. Te vagy a mentsváram, mert nem találok normális, neki való recepteket! KÖSZÖNÖM!
    A rendes nevem egyébként Anikó, de senki nem szólít így! :)
    Nagyon szép napot neked is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát akkor én sem foglak drága Pancsi! :-D
      Köszönöm a sok kedvességet :-) Már meglestem a képet, nincs azzal semmi gond! Mindjárt teszem is ki! (És válaszolok a fb-on is).
      szia

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...