2014. június 12., csütörtök

Fehér csokoládés eperlekvár nyírfacukorral (diabetikus)


Amikor megláttam ezt a receptet, azonnal meg akartam csinálni. Eper + fehér csoki <3
Csak kicsit kellett itt-ott módosítani rajta, és máris diabetikus lett. Még tart az eper szezon, ragadjatok fakanalat! Nem fogjátok megbánni... :-)


Hozzávalók 5 db 200 ml-es üveghez:
-1150 g eper (tisztítva mérve)
-350 g nyírfacukor
-70 g diabetikus fehér csokoládé
-fél citrom leve
-1 Dr Oetker dzsemfix szuper 3:1 .


Elkészítés:
A megtisztított epret, a nyírfacukrot és a dzsemfixet öntsük egy főzőedénybe. (A legjobb, ha van egy olyan lábosunk, amit csak erre használunk). Facsarjuk rá a fél citrom levét, és állandóan kevergetve forraljuk fel. Forrástól számítva 3 percig hagyjuk forrni. Távolítsuk el a habot a tetejéről. Húzzuk le e tűzről és szórjuk bele az apróra vágott csokit.Ezután már ne nagyon kevergessük, mert úgy eltűnnek a dzsemben a fehér pöttyök. (Én kb 15 percre a feldarabolt csokoládét betettem a mélyhűtőbe, hogy ne olvadjon olyan könnyen a forró lekvárban). Töltsük az előkészített üvegekbe, zárjuk le és állítsuk 5 percre fejjel lefelé az üvegeket. 
Ezen a ponton eltértem a recepttől, én inkább a celofán + kupak + száraz dunszt módszerre esküszöm ;-)


Már bánom, hogy nem dupla adagot csináltam...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...