2013. október 30., szerda

Raffaello túrógolyó cukormentesen


Ezt a receptet Szofikánál találtam, Ő pedig a tesójánál, a Tündérsüti blogon.  Beváltotta a hozzáfűzött reményeket: a vaníliás krémtúró és a Raffaello hibridje. Mindkettőt imádom, úgyhogy tuti befutó :) Csak a porcukrot cseréltem le nyírfacukor porra, és a vaníliát sem sajnáltam, de ezt leszámítva a recept ugyanaz. Ha 5 perc munkával szeretnétek valami nagyon finomat rittyenteni, akkor jó helyen jártok!


 Hozzávalók:
-250 g túró
-150 g nyírfacukor por
-150 g kókuszreszelék + a hempergetéshez
-30-35 szem egész mogyoró (kb 5 dkg)
-egy nagy löttyintésnyi vanília kivonat.


A mogyorót száraz serpenyőben pirítsuk illatosra, és dörzsöljük le a héját. A túrót törjük át, majd gyúrjuk össze a nyírfacukor porral, a kókusszal és a vaníliával. Vizes kézzel formázzunk belőle golyókat, és mindegyik közepébe nyomjunk egy szem mogyorót. Végül hempergessük meg mindegyiket a kókuszreszelékben.


A végeredményt nagyban befolyásolja, milyen a túró, amit beleteszünk. Ha túl kemény lenne a massza, kevés tejszínnel lágyíthatjuk (én kávétejszínt használtam). Ellenkező esetben adjunk hozzá még egy kis kókuszreszeléket.  

Ui: lehet, hogy kevesebb nyírfacukor por is elég bele, legközelebb kipróbálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...