2013. október 24., csütörtök

Kakaós-vaníliás kalács édesítővel


Ez egy réges-régi recept, biztosan sokan ismeritek. Én is sütöttem már korábban, a receptje is le van valahova firkantva, de valahogy feledésbe merült. Aztán újra láttam Babette- nél, és megint megsütöttem. Én (kenyérsütő híján) hagyományos módszerekkel gyúrtam-dagasztottam, ennek is megvan a maga szépsége. A neten keringő receptek alapján hol két, hol három rúd készül belőle, én maradtam a kettőnél. És sima liszt helyett fehér tönköly liszt és a jól bevált DW sütőliszt fele- fele arányú keverékéből sütöttem. Amúgy minden hajszál pontosan úgy készült, mint ahogy annak idején, a 80-as években készítették...


Hozzávalók:
-30 dkg fehér tönköly liszt
-30 dkg DW sütőliszt
-3 dl tej
-3 dkg élesztő
-1 dl étolaj
-csipet só
-30 szem édesítő tabletta
-3 ek keserű kakaópor
-1 tk vanília kivonat
-1 tojás a kenéshez.


Melegítsük fel a tejet és oldjuk fel benne az édesítő tablettákat. Ha langyosra hűlt, morzsoljuk bele az élesztőt és hagyjuk felfutni. Szitáljuk össze a kétféle lisztet és a csipet sót. Öntsük hozzá az élesztős tejet (én a vaníliát is ebben keverem el, így jobban eloszlik), és az olajat, majd gyúrjuk ruganyos tésztává. Ha túl keménynek érezzük (ezekkel a lisztekkel így lesz), spricceljünk rá kevés vizet és úgy gyúrjuk tovább. Ha kész a dagasztás, vegyük ketté a tésztát és az egyik felébe gyúrjuk bele a kakaót. (Itt jöhet az újabb spriccelés és izommunka, de megéri).
A fehér és a barna tésztát is felezzük el, nyújtsuk ki őket, és egy ilyet, egy olyat egymásra fektetve tekerjük fel. Sütőpapírral bélelt tepsire fektetve takarjuk le, és langyos helyen hagyjuk szép kövérre kelni. Ha megkeltek, kenjük meg őket egy felvert tojással, és toljuk 180 fokra előmelegített sütőbe kb 30-35 percre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...