2013. augusztus 8., csütörtök

Medvehagymás tejpite Blogkóstoló 10-re


A blogkóstoló tizedik fordulójának Kisildi a háziasszonya. Persze most is jelentkeztem a játékra, és fortuna az Életinfó, vagyis a Sütök-főzök blogot sorsolta mellém. Érdemes megnézni, szuper kis blog! A konyhapatikában megoldásokat találtok mindenféle kórságokra a konyhából, a Gondolatok fül alatt olvashattok különféle beszámolókat, írásokat olvashattok kiállításról, díjról, ünnepről, bármiről. A receptek között hosszasan el lehet időzni, a Készítsd otthon kategóriában pedig a házi Vegetától a tönköly kifliig számtalan okosság található. :) Sokáig nem kellett törnöm a fejem, hogy mit is süssek- főzzek a játékra. Megláttam ugyanis a medvehagymás tejpite receptjét. Már régóta tetszett az ötlet, hogy tejpitét süssek sós változatban, bár eddig egy sonkás verzió járt a fejemben. De a medvehagyma.... az se semmi! És nekem (a medvehagyma túrának hála) még most is van a mélyhűtőben. Tehát megsütöttem, és beváltotta a hozzá fűzött reményeket :-) Egyszerű és gyors recept, és nagyon fincsi a végeredmény. egy dologra érdemes figyelni: az eredeti recept szilikon formában készült. Én teflont használtam és kikentem ugyan, de egy picit beleragadt. Talán a sajt volt a bűnös amit pluszban beleraktam, de mindent egybevetve megérte a plusz sikálást. :)))
Tehát akkor jöjjön a recept!

Hozzávalók:
-0.5 l tej
-3 tojás
-20 dkg DW sütőliszt
-1 tk só
-őrölt fehér bors,szerecsendió
-1 nagy csokor medvehagyma
- 15 dkg trappista sajt
-olaj a forma kikenéséhez (ha nem szilikont használunk)

Elkészítés:
A tojásokat habverővel verjük fel. Keverjük hozzá a tej felét, utána a lisztet, majd a tej másik felét, végül a fűszereket. A medvehagymát vágjuk vékony csíkokra, a sajtot reszeljük le, és ezeket is keverjük a tésztába.
Öntsük egy kikent pite formába és toljuk 180 fokra előmelegített sütőbe. Akkor jó, ha a tészta összeáll, és csak a közepe remeg kicsit. Kicsit hagyjuk hűlni, ezután már szépen szeletelhető.

Köszönöm a receptet :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...