2013. június 15., szombat

Fokhagymás-citromos csirke blogkóstoló 9-re


A blogkóstoló 9. fordulóját  Rubin konyhája látja vendégül. Fortuna most Lillát sorsolta mellém, így ebben a körben a Megfőzlek gasztroblogról kell csemegéznem. A sok-sok paleo finomság közül nehéz volt a választás, így szerelmem tárgyának is kiadtam a feladatot: csemegézzen Ő is. Az első étel, amit mindketten kiszúrtunk, a fokhagymás citromos sült csirkemell volt, így ez az étel került kipróbálásra. Igaz, Lillánál répasalátával, nálam joghurtos- citromkakukkfüves újkrumplival. Ennyire azért el lehet rugaszkodni a recepttől (remélem)... :-D
Tök jó recept, egyszerű, gyors, könnyű kaja, és nagyon-nagyon finom. Tessék kipróbálni! Azért elmesélem, melyik fogásokba "szerettem még bele" Lillánál:
 Sósak közül nagyon ígéretesen hangzik a Rakott cukkini palacsinta sajtmártással.
A málnás-csokis pohárkrémet is biztosan elkészítem majd...Nagyon tetszett még a Szilvás-túrós pitetorta és a Ricottatorta málnazselével. Na és a Barackos joghurt torta... Még sorolhatnám, de inkább nézzetek be Ti is a Megfőzlekre, én pedig most megmutatom a fokhagymás-citromos csirke receptjét:


Hozzávalók:
-2 nagy csirkemell
-1 citrom
-só
-fehér bors
-fokhagyma pehely 
(az eredetiben granulátum, de én ezt jobban szeretem)
-olaj (nálam kókuszzsír)
A körethez:
-1 kg újburgonya
-1 nagy doboz (375g) natúr joghurt
-fokhagyma pehely
-citromillatú kakukkfű az ablakból :-)
-só
-pici olaj (ismét kókuszzsír, a csirke alól)

Elkészítés:

A csirkemelleket a recept szerint fel kell szeletelni, én azonban csak félbe vágtam őket. Sózzuk, borsozzuk és alaposan szórjuk meg fokhagyma pehellyel. Teflon serpenyőben olajat hevítünk és megsütjük a húsok mindkét oldalát. Ha Ti sem szeletelitek fel, akkor pirítsátok meg jobbról- balról, majd alufóliával takarjátok le a serpenyőt és így pároljátok készre.
A megmosott újkrumplit sós vízben főzzük meg, és tegyük kikent tepsibe. Vagdossátok félbe őket, úgy nem folyik majd le róla a joghurtos szósz. (Nálam ez a lépés kimaradt...) Sózzuk meg alaposan. A joghurtot fűszerezzük sóval, borssal, a fokhagyma pehellyel, és jó sok apróra vágott citromos kakukkfűvel, és öntsük a krumplira. Toljuk forró sütőbe, míg pirulni nem kezd a teteje.
Tálaláskor facsarjunk a csirkére  citromot, és őröljünk rá még egy kis fokhagyma pelyhet.

Jó étvágyat ehhez a friss nyári fogáshoz :-)

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ezt választottad a blogról, remélem ízlett...:) A nevem egyébként Lilla, csak a google kezel Andiként...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ne! haragudj a neved miatt, ezentúl nem hiszek a google-nek:)
      Már javítottam is a neved.
      Persze, hogy ízlett! Nagyon is :)
      Fogok még Tőled sütni-főzni, a fent felsorolt kedvencekből mindenképp :)))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...