2013. május 27., hétfő

Joghurtos eper leves (diabetikus)


Elfogyott az összes diabetikus lisztem, így ezen a hétvégén nem készült süti. :-( A "nemdolgozós" napokon menetrend szerint ránk törő édesség hiányt ezzel a levessel pótoltam. Működött 
:-) :-) :-)

Hozzávalók 4-5 személyre:
-600 g eper
-400 g natúr joghurt
-200 ml tejszín
-300 ml tej
-200 g nyírfacukor
-1 tk vanília kivonat
-1 tk citromlé
-25 g kukorica keményítő
-450 ml víz



Elkészítés:
500  g megmosott, lecsumázott epret 450 ml vízzel, 1 tk citromlével és 200 g nyírfacukorral tegyünk fel főni. Amikor annyira megpuhult, hogy egy fakanállal könnyen szét tudjuk nyomni, húzzuk le a tűzről és merülő mixerrel dolgozzuk össze. Adjuk hozzá a tejet és a tejszínt, majd a joghurtot, amiben csomómentesre kevertük a keményítőt. Folyamatosan kevergetve forraljuk fel. Várjunk amíg lehűl, majd tegyük a hűtőbe néhány órára. Én ezután még egyszer átkevertem a mixerrel, hogy jó habos legyen. Tálalás előtt a maradék 10 dkg epret kockázzuk fel és szórjuk a levesbe. 


Ui: ma reggel a következő üzenetet kaptam :
"Köszönöm, hogy megfőzted nekem eddigi életem legfinomabb eper levesét!"

<3 <3 <3

4 megjegyzés:

  1. Én is megenném szívesen bármikor...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Szerencsére én is, ugyanis hétvégére repetát rendeltek belőle :-D

      Törlés
  2. Anna Drága ,alig tudok választani a blogkóstolóra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ezzel most bearanyoztad a napomat! :)))
      Köszönöm. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...