2013. április 13., szombat

Túrós palacsinta (diabetikus)


Nem kellett sokáig gondolkodni, hogy mi legyen a második fogás a paradicsomleves után. Persze, hogy túrós palacsinta!

Hozzávalók a palacsintához:
-250 ml tej
-kb. 450 ml szénsavas víz
-2 tojás
-1 tk nyírfacukor por
-1 csipet só
-50 ml olíva olaj
-250 g diabetikus liszt

Engem meglepett, hogy milyen sok folyadékot vett fel a liszt. Javaslom, hogy a vizet apránként adjátok a tésztához amíg el nem éri a kívánt sűrűséget, mert minden liszt máshogy viselkedik, és a tojások nagysága is eltérő lehet. Akkor jó, ha viszonylag híg a tészta, de bevonja a kanál hátát. Olyan tejszín sűrűségű legyen. Keverjük el a tejet a tojásokkal, a sóval és a nyírfacukor porral. Szórjuk bele a lisztet és kevés vizet hozzáadva kézi habverővel keverjük el csomómentesen. Adjuk hozzá a maradék vizet (ill. annyit, hogy elérjük a megfelelő sűrűséget), végül keverjük bele az olajat is. Pihentessük a tésztát legalább fél órán át! Forrósítsunk fel egy teflon serpenyőt, kenjük ki olajjal és süssük ki a palacsintákat. Elég az első palacsinta előtt kiolajozni a serpenyőt, mivel a tésztában már van olaj, nem fog leragadni. Ebből a mennyiségből 15-20 db palacsinta lesz, a serpenyő méretétől függően.

A túrós töltelékhez:
-500 g túró
-2 tojás sárgája
-1 ek tejföl
-8 dkg nyírfacukor por
-1 citrom reszelt héja
-1 tk citromlé
-1 kk vaníliavelő

Az elkészítés legegyszerűbb módja az, ha a citromhéj kivételével a hozzávalókat egy tálba tesszük, és merülő mixerrel alaposan összedolgozzuk. Végül keverjük bele az alaposan megmosott citrom reszelt héját. Így igazán krémes lesz a töltelék, és alig van munka vele.

Jó étvágyat! :-)

Tipp: Ha Ti is annyira szeretitek a túrós palacsintát mint Mi, és az összeset túrókrémmel szeretnétek megtölteni, akkor készítsetek dupla adagot belőle! Én kénytelen voltam kétszer nekiállni... :-)


9 megjegyzés:

  1. Ezt a FB-n is megosztom :) Naggyon jól hangzik, és jól néz ki :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Fanny! Örülök,hogy tetszik. :-)
    A párom minden nap emlegeti. Pedig csak egy palacsinta...

    VálaszTörlés
  3. Kedves Anna!
    Szeretem a blogod, nagyon guszták a receptek (csak a kakukkfüves háttértől néha kicsit golyózik a szemem:)) Érdeklődnék, hogy milyen diabetikus lisztet használsz? Egy konkrét márkát vagy megvan, hogy x gramm szénhidrát/100 grammosat?
    Előre is köszönöm a választ.
    Virág

    VálaszTörlés
  4. Szia Virág!
    Örülök, hogy tetszik a blog! :) A hátteret már néhányszor levettem, de annyira hozzám nőtt, hogy mindig visszacsináltam... Tervezem, hogy teljesen új arcot kap a blog, de az még sajnos arrébb van :(
    Nekem a Dia-Wellness sütőliszt a kedvencem, leggyakrabban ezt használom. (Nem csak sütésre, hanem főzéshez is). Érdemes figyelni a különböző lisztkeverékeket is, mert néha annyi CH-ot tartalmaznak, mint egy diabetikus, de fele annyiba sem kerül.
    Remélem, segítettem :)
    Szia

    VálaszTörlés
  5. Kedves Anna!

    Most találtam az oldaladra. A palacsintát megcsináltam ... annyi különbséggel, hogy tönkölybúza fehér lisztet használtam, eritritet és normál olajat. Életemben nem sikerült ilyen jól a palacsintám. Egy sem szakadt el és nem égett oda.
    Köszönöm, hogy megosztottad velünk ezt a tuti receptet. :-)
    Üdv.
    Hajni

    VálaszTörlés
  6. Kedves Hajni!
    Isten hozott! :) Örülök, hogy kipróbáltál valamit a blogról! Annak még inkább, hogy ennek a palacsintának lett ekkora sikere. Ugyanis majdnem kivettem a receptek közül. Valaki azt írta, hogy nem sikerült neki és féltem, hogy én rontottam el valamit... De ezek szerint nem! Köszi a visszajelzést :))) Remélem, még sok finomságot találsz itt, és hasonlóan jól sikerülnek majd.
    Szia, Anna

    VálaszTörlés
  7. A palacsinta isteni.... egy diabetikus

    VálaszTörlés
  8. .... egy diabetikus beteg ez lemaradt. Én teljes kiőrlésű lisztből készítettem, egy tojással és édesítőt törtem össze és azzal édesítettem. (amúgy nagyon nem tudok palacsintát sütni)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek szerint most már nagyon tudsz! :))) Örülök, hogy ízlett! :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...