2013. február 14., csütörtök

Mangós-málnás tejpite (diabetikus)


Varga Gábor Desszert szerelem című könyvében találtam rá egy aszalt szilvás tejpite receptjére.
A lisztet kicseréltem diabetikusra, a por cukrot nyírfacukor porra, és aszalt szilva helyett pedig
(mert cukorbeteg nem eszik ilyesmit!) mangó kockákat és gurulós málnát tettem bele.
A recept kerek, kapcsos torta formát ír, de én nem mertem megkockáztatni, hogy a híg tészta megszökjön. Mivel nem találtam hagyományos kerek alkalmatosságot hozzá, így egy hosszúkás 35*13 cm-es formába töltöttem a tésztát.
Ne ijedjen meg senki! A kész pite közepe ahogy hűl, kicsit be fog esni.A könyvben is ilyen, ez nem azt jelenti, hogy elrontottunk bármit is!
Végül lazán felvertem egy kis enyhén édesített tejszínt egy csipet vaníliával, és leöntöttem vele a sütit.


Hozzávalók:
-150 ml tej
-8 tojás
-200 g nyírfacukor por
-50 g diabetikus liszt
-100 g vaj
-1 kk vanília velő
-4 ek rum
-1 csipet só
-150 g málna (mirelit is jó)
-10 dkg mangó kockákra vágva
Továbbá, ha nyakon szeretnénk önteni:
-200 ml hab tejszín
+1 csipet vanília velő
+1cs. hab fixáló
+ folyékony édesítő ízlés szerint

Elkészítés:
A tejet a vanília magokkal forraljuk fel, majd teljesen hűtsük ki.
A vajat olvasszuk meg, a papírjával kenjük ki a formát. Amikor felolvadt, keverjük el benne a rumot és tegyük félre. A lisztet, a nyírfacukor port mérjük ki és egy csipet sóval forgassuk össze. Adjuk hozzá a vaníliás tejet és keverjük simára. Üssük bele a tojásokat, végül a rumos vajat és keverjük amíg egynemű nem lesz a massza. Öntsük a sütő formába és rendezzük el a tetején a málnát (ha mirelit, akkor felengedve és lecsöpögtetve) és a kockákra vágott mangót.210 fokra előmelegített sütőben (gázsütő 4-es-5-ös fokozat között) süssük 30-35 percig. Ha kihűlt, toljuk a hűtőbe néhány órára.
A hideg tejszínt a vaníliával, a hab fixálóval és ízlés szerint folyékony édesítővel verjük lágy habbá, és öntsük le vele a tejpitét.

Jó étvágyat! :-)

2 megjegyzés:

  1. Szép lett nagyon! Csak fincsi lehet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Tényleg finom lett! :))) Az érdem Varga Gáboré, én csak tovább gondoltam az Ő receptjét.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...