2012. június 7., csütörtök

Fetás-zöld fűszeres csiperke


Pofon egyszerű gombácskák

A héten valahogy nem volt kedvem főzni. Mégis vágytam valami könnyű, gyors vacsorára.
Ezek a gyönyörű gombák már néhány napja a hűtőben dideregtek,
feta sajt pedig mindig van a hűtőben ( meg mozzarella és camembert),
a zöld fűszereket pedig én nevelgetem, úgyhogy meg is született 
a terv, hogy mi legyen a vacsi.
Eszembe sem jutott, hogy feltegyem a blogra, olyan egyszerű étel.
De amikor megkóstoltam.....

Hozzávalók:

-25 dkg csiperke gomba
-12 dkg feta sajt
-frissen őrölt bors
-friss zöld fűszerek vegyesen ( oregano, kakukkfű, bazsalikom )
-olíva olaj.
Elkészítés:
A gombákat tisztítsuk meg. A szárakat vágjuk apróra és tegyük egy tálba.
Keverjük össze a fetával,alaposan borsozzuk meg és adjuk hozzá az apróra 
vágott zöld fűszereket.
Sózni nem kell !!!
Bátran használhattok mást is, én most a fent leírtakra vágytam, de a gomba " szereti " 
a petrezselymet, a snidlinget, a fokhagymát is.
Ezzel a keverékkel töltsük meg a gombák kalapját.
Locsoljunk kevés olajat egy tepsibe és sorakoztassuk bele a gombafejeket.
A tetejüket locsoljuk meg néhány csepp olívával.
Öntsünk alá egy kis vizet (épp csak egy fél centi álljon a tepsiben ) és toljuk kb. 200 fokra előmelegített sütőbe.
Ha itt-ott színt kap a teteje, már kész is van!
Ennyi idő pont elég ahhoz, hogy a gomba megpuhuljon, de még ne essen össze.
Graham kenyérből készült pirítóssal vagy pirított magos kiflivel nagyon finom!

8 megjegyzés:

  1. Szia :)
    Nagyon jók a receptek :)és nagyon szépek a fotók, megkérdezhetem milyen kamarád van :????
    Üdv Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Erika!Üdv nálam :-)
      Köszönöm szépen,örülök,hogy tetszik,amit csinálok!
      Egy egyszerű kis kompakt Kodak gépem van,azzal csinálom a képeket.
      Szia

      Törlés
  2. Nagyon jó kis blog :) örülök, hogy itt lehetek.
    Azért kérdeztem a fényképezőt, mert az enyém most tört el, vennék, de nem tudom milyet,jó géped van mert gyönyörű épeket csinál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ÉN örülök, hogy itt vagy!!! :-)
      Pedig ha látnád, hogy készülnek a képek :-D
      Egy régi bérházban lakunk, ahol összesen két ablak van, és azon is csak napi néhány órán át jön be valami fény. Így az előszobában kuporogva sámliból, tálcából, bútorlapból készült építményeken fotózom az ételt. :-)
      A digitális gépek közül ez egy középkategóriás, 15 megapixeles,semmi extra.
      Amikor tönkrement az előző, mindenképpen vagy Kodak-ot, vagy Canon-t szerettem volna.
      Az ára sem volt veszélyes:akciósan 20000 ft alatt volt.
      A pontos neve: Kodak easyshare C1450.
      Szia :-D

      Törlés
  3. Gusztán néz ki bizony:) Imádom a gombát:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek örülök :-D
      Pedig nem is akartam feltenni a blogra,olyan egyszerű kis recept. Aztán az íze meggyőzött! :-))))

      Törlés
  4. Rajongok a gombáért!

    Kérlek nézzél be hozzám!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor feltétlenül próbáld ki ezt a receptet is!
      Holnap felteszem,jó?!
      Már futólag meglestem az oldaladat,ha lesz egy kis időm,jobban belemerülök :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...