2012. május 25., péntek

Citrus muffin csalafinta citromkrémmel (diabetikus)


Biztos furcsának tűnhet, hogy a hosszú tél után ,amikor végre érik az eper, és piroslik a cseresznye is, én épp egy citromkrémes süteményt sütök.
Hát pedig ez bizony szezonális édesség!!!
És itt jön az, hogy mitől csalafinta az a citromkrém: MERT CUKKINIBŐL VAN!!!
Persze a ház ura erről mit sem sejt....sőt! Miközben egyiket ette a másik után, megkérdeztem, hogy: " Ugye jól emlékszem, hogy utálod a cukkinit??? "
A válasz egy határozott IGEN!!! volt. :-D


Hozzávalók a citromhabhoz:
-2 kis zsenge cukkini (kb. 35 dkg)
-1 citrom
-10 dkg nyírfacukor
-2 dl tejszín
- 1 cs. habfixáló

Hozzávalók a muffinhoz:
-6 dkg liszt ( én diabetikusat használtam )
-6 dkg nyírfacukor
--1 citrom és egy narancs reszelt héja
-3 tojás
-1/2 cs. sütőpor
-1 csipet só
( A reszelt citrom, ill. narancshéjtól sokan ódzkodni szoktak. Én egy új szivaccsal forró víz alatt szoktam lesikálni, mielőtt lereszelem. Akinek még így is fenntartásai vannak, az vegyen bio-t ).


Elkészítés:

A citromkrémet akár napokkal előtte is  elkészíthetjük. Lezárt dobozban a hűtőben tökéletesen eláll. Így amikor édességet kell varázsolni az asztalra, már csak a felvert tejszínhabbal kell összekeverni. A muffint is megsüthetjük előző nap.

A cukkinit hámozzuk meg és vágjuk kockákra, majd tegyük egy kisebb lábosba.
Öntsük hozzá a nyírfacukrot és reszeljük bele a forró víz alatt alaposan lesikált citrom héját.
Vágjuk félbe a citromot és piszkáljuk ki a magokat, majd facsarjuk bele a levét úgy, hogy a húsából minél több kerüljön bele. Én szó szerint tíz körömmel szoktam nekiesni, így tényleg csak az nem kerül bele, aminek nem is kell. :-)
Öntsük fel annyi vízzel, hogy épp ellepje és időnként megkeverve főzzük lekvár sűrűségűre.
Ha kész, hűtsük le.

A muffinhoz válasszuk szét a tojásokat.
A nyírfacukor 3/4-ét öntsük a tojások sárgájához, reszeljük bele egy narancs és egy citrom héját és robotgéppel habosítsuk addig, amíg a cukor elolvad és a tojás kifehéredik.
A fehérjét a maradék cukorral és egy csipet sóval verjük kemény habbá.
Ebbe a habba először a cukros tojássárgáját vegyítsük bele óvatosan, majd két- három részletben a sütőporral elkevert lisztet.
Papírkapszlival béleljünk ki egy 12-es muffin tepsit és a masszából töltsük 3/4-ig őket.
Az üresen maradt mélyedéseket töltsük meg vízzel, és toljuk 180 fokra előmelegített sütőbe.
 Ha túl gyorsan pirulna, akkor kicsit vegyük lejjebb a hőfokot.
Kb. 20-25 perc alatt készre sül. 


Ha elkészült, rácsra téve hagyjuk hűlni.
Tálaláskor a hideg (!!!) tejszínt verjük kemény habbá és forgassuk össze a " citromlekvárral " ,és kanalazzunk belőle a sütik tetejére.
Higgyétek el nekem, csoda finom.!!! Még a legfinnyásabbak sem fogják sejteni, hogy miből készült ez a citromkrém.
Természetesen más édességhez is használható, én legközelebb citromos joghurtfagyit csinálok majd belőle. :-)

A fent leírt mennyiségből 10 muffin lesz, a citromhabból pont annyi, hogy mindegyikre jó nagy kupac kerülhessen belőle.

:-D  :-D  :-D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...