2012. április 30., hétfő

Hawaii csirkenyársak

A mexikói ízek után most egy kis egzotikusra vágytam. A csarnokban nagyon jó áron botlottam gyönyörű, illatos ananászba, így el is dőlt, mi lesz a menü.

Hawaii csirkenyársak

Egzotikus csirkenyársak ananásszal és grill sajttal
Hozzávalók 12-14 nyárshoz :

-1 szép nagy ananász
-1 kg csirkemell filé
-25 dkg grill sajt
-olaj
-só, bors, szerecsendió, fahéj
-bambusz nyársak

Elkészítés:

A bambusz nyársakat áztassuk be.
Tisztítsuk meg az ananászt és kockázzuk fel.
A húst és a grill sajtot vágjuk hasonló méretű kockákra.
Fűszerezzük a következőképpen:
A húsra: só, bors, szerecsendió.
A sajtra: só, bors.
Az ananászra: szerecsendió, fahéj.

A hozzávalókat felváltva húzzuk a nyársakra.
Egy (vagy két) tepsibe öntsünk egy kis olajat és sorakoztassuk bele a nyársakat.
Öntsünk alá kevés vizet, fedjük le alufóliával és toljuk közepesen meleg sütőbe.
Kb. 20 perc után vegyük le a fóliát, emeljünk a hőfokon és időnként megforgatva pirítsuk meg a nyársakat.



A körettel nagy szerencsém volt. Mostanában kezdtünk el wok-ban főzni, ezért gyakran lesem a boltokban a különböző mirelit wok zöldségeket. Így akadtam rá egy Malaysia névre keresztelt zöldségkeverékre, amiben ananász is van. Ehhez a nyárshoz egyszerűen tökéletes volt. 



Ennek hiányában javaslom hozzá a "sáfrányos" rizst, amit a mangós csirkéhez is csináltam.
Az idézőjel annak köszönhető, hogy persze nem igazi sáfránytól lett a rizsnek az a gyönyörű színe, hanem a sáfrányos szeklicétől.
Ha ehetnék mazsolát, akkor én azt is tennék bele. Szerintem nagyon jó, ha itt is visszaköszön a gyümölcsös íz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...