2012. április 9., hétfő

Háromhagymás húsvéti kenyérkék

Már régóta szerettem volna cserépben sütni valamit. Árválkodott is három példány a szekrény tetején, a sorsára várva.
Húsvét lévén elérkezettnek éreztem az időt, hogy megvalósítsam a tervet.
Igen ám, de milyen kenyér legyen, mert ugye a lehetőségek tárháza végtelen.
Hála a medvehagyma szezonnak és annak, hogy mi úgy vagyunk a hagymával (is), mint Gombóc Artúr a csokival, eldöntöttem: "háromhagymás" kenyérkéim lesznek.
De..........
Mivel ezt a néhány szál jobb sorsra érdemes répát már hetek óta tologatom-pakolgatom a hűtőben hasztalan, eszembe jutott, hogy egyszer valahol láttam olyat, amikor a lereszelt répát belesütötték a kenyérbe.
Gondoltam: egy életem, egy halálom....

Fogtam a lisztet, tejet, élesztőt, és addig adagoltam kis ezt-meg azt, amíg tésztává nem lényegült.

De kezdjük az elején:

A hozzávalók:


-15 dkg sárgarépa
-3 dl tej
-2,5 dkg élesztő
-1 teáskanál cukor
-15 dkg rozsliszt
-35 dkg fehér liszt+a szóráshoz
-1 dl fokhagymás olaj (nekem volt itthon fokhagymás kukoricacsíra olajam, de más is jó)
-2 púpos teáskanál só
-2 dkg szárított vöröshagyma
-2 dkg medvehagyma apróra vágva
-150 ml langyos víz

A sárgarépákat pucoljuk meg,reszeljük le, és 2 dl tejben főzzük meg, majd tegyük félre hűlni.

Az élesztőt futtassuk fel a maradék tejben, amiben elkevertük a cukrot.

Egy nagy tálba szitáljuk bele a kétféle lisztet, öntsük hozzá a felfutott élesztőt és a langyosra hűlt répát. (Ha maradt alatta tej, akkor azzal együtt).
Szórjuk rá a szárított vöröshagymát, a sót és az apróra vágott medvehagymát.
Kezdjük el gyúrni, közben fokozatosan adagoljuk a langyos vizet és gyúrjuk addig, hogy kellően összeálljon,és már ne ragadjon se a kezünkhöz, sem a tálhoz.
Szórjuk meg egy kevés liszttel, takarjuk le egy tiszta konyharuhával, és hagyjuk a kétszeresére kelni.

Az ízlésünktől, kedvünktől és a rendelkezésünkre álló virágcserepektől függ, hogy sok kisebb formában sütjük meg, vagy csak 2-3 nagyobban.
Én az utóbbit választottam, és három közepes cipócskám lett.

A cserepeket kibéleltem sütőpapírral biztos, ami biztos.
A tésztából 3 golyót formáztam, egyet-egyet beleültettem mindegyik cserépbe.
Közepesen meleg sütőben egy bő órát sült.

A végeredmény: omlós, szaftos, puha, hagymától illatozó kenyérkék.
Tessék parancsolni:





2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...