2012. április 9., hétfő

Guacamole a citrusok illatával


Amikor nevet választottam a blognak, biztos voltam benne, hogy stílszerűen az első recept is valamilyen kakukkfüves étel lesz.
Erre a jó kis avokádó krémre esett a választás. :-)

A hozzávalók:
-3 nagy, érett avokádó
-100 g natúr joghurt
-1 kis lime héja lereszelve, és a felének a leve
-1 kis citrom héja lereszelve, és a fél citrom leve
-3 gerezd fokhagyma
-1 marék citrom illatú kakukkfű
-só
-bors (én citrom borsot és fokhagyma borsot használtam, de ez nem kötelező)


Az avokádókat a magjuk mentén vágjuk félbe, szedjük ki a magot, és kanalazzuk ki egy tálba a húsát.
A citromot és a lime-ot forró vízben nagyon alaposan mossuk meg, majd reszeljük le a héjukat.(A fehér részt már ne, mert nagyon keserű!)
Csavarjuk mindkét citrus felének a levét az avokádóra, és gyorsan pürésítsük össze, így nem fog megbarnulni.
Ehhez a művelethez én nemes egyszerűséggel a jó öreg krumplinyomómat szoktam segítségül hívni, ennél komolyabb konyhai eszközre nincs szükség.
Jöhet hozzá a joghurt, az összezúzott fokhagyma, a fűszerek, a citrusok héja és a maréknyi illatos kakukkfű.
Jól keverjük össze, és akár fogyasszuk azonnal!


Ha vendégváró fogásnak szánjuk, akkor a guacamole-t töltsük vissza az avokádó héjába.
Nagyon guszta, és még mosogatnunk sem kell! :-)



Kínálhatunk hozzá pirított baguett-et,vagy ropogós grissini-t.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...