2012. április 15., vasárnap

Erdei gyümölcsös joghurtkoszorú (diabetikus)





Hozzávalók :

-500 g mirelit szeder
-300 g eper
-10 dkg nyírfacukor
-800 g natúr joghurt
-1 nagy zacskó zselatin
-200 ml tejszín
-1 tasak habfixáló (8g)


Elkészítés :

A szedret összekeverjük a nyírfacukor felével,és felfogjuk a levét.
Ebbe lecsorgott gyümölcslében elkeverjük a zselatint(szükség szerint egy pici vizet adhatunk hozzá),folyamatos keverés mellett felforraljuk és félretesszük hűlni.
Mindkét gyümölcsből tegyünk félre 1-1 maréknyit.
Egy tálban összekeverjük a joghurtot,a langyosra hűlt zselatint,a nyírfacukor másik felét,a szedret,a megmosott és felaprított epret.
A tejszínt habbá verjük a habfixálóval,és óvatosan ezt is a joghurtos-gyümölcsös alapba forgatjuk.
Egy kuglóf,vagy koszorú formának kirakjuk az alját a félretett gyümölcsökkel,majd beleöntjük a masszát.
Egy éjszakára betesszük a hűtőbe,hogy megdermedjen.
Tálaláskor tegyünk egy nagy tálba forró vizet és mártsuk bele a kuglóf formát néhány pillanatra,borítsunk rá egy tálat,fordítsuk meg,így könnyen kijön a formából.
Én szilikon formát használtam,ezzel igazán könnyű dolgozni.
A legtöbb gyümölccsel elkészíthető,feltétlenül próbáljátok ki! :-)


Jó étvágyat!







6 megjegyzés:

  1. Én ezt szoktam csinálni, ha édességre vágyom:

    hozzávalók: étkezési zselatin 25-30 g (vagyis 1 csomag)12 ek cukornak megfelelő édesítő, vaníliaaroma, 4dl tej 1 kockaráma 1/2kg túró gyümölcs.
    elkészítés: a zselatint, a cukrokkal és a rámával a tejben felmelegítjük amíg a ráma el nem olvad. nem kell felforralni, meg semmi. csak addig kevergeted, míg el nem olvad. aztán a túróval összeturmixolod. aztán egy formába ( én jénaiba szoktam de bármibe lehet ) raksz folpackot,aztán belerakod a gyümölcsöket, aztán hűtőbe rakod, és ha megszilárdult ( hűtőben kb 3 óra ) akkor egy tányérra vagy bármire kiborítod hogy hirtelen fejjel lefelé fordítod. A folpack miatt tuti könnyen kijön, azt meg egyszerűen csak lehúzod róla.

    Isteni finom :))

    VálaszTörlés
  2. Köszi a receptet, Fanny!
    Biztos finom. Margarin nélkül nem működik?
    puszi

    VálaszTörlés
  3. Hát, nem próbáltam még, az a helyzet. De lehet, hogyha a tejbe a margarin nélkül felolvasztod a többi hozzávalót, úgy is összeáll!! :)
    Ha esetleg kipróbálod, majd szólj!! :)

    Írtam neked e-mailt. megkaptad, vagy nem jó címre írtam? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nem kell bele a margarin. A zselatin összefogja, úgyhogy az már fölösleges. :)
      Nem jött át a mail.
      A pankuvo@gmail.com-ra írtad?

      Törlés
  4. Nem, de elküldöm megint :) Igazad van, kipróbálom majd margarin nélkül is!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most átjött. :)
      Mindjárt meglesem, amit küldtél, csak közben írom a blogot. puszi :)))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...